Robuuste ICT, wat zijn de uitdagingen?

Wat zijn nu de uitdagingen om mijn ICT robuust te krijgen? Dat is de kernvraag in veel gesprekken die ik voer. Nu is het antwoord heel gemakkelijk te geven, geld is de factor waar het allemaal om draait. Maar is dat nu echt zo? Wat hebben we allemaal nodig om altijd en overal te kunnen werken?

De keten is zo sterk als de zwakste schakel. We beginnen vaak met het apparaat waar je achter zit, erg belangrijk! 2 schermen voor het juiste overzicht bij een office werkplek of een mobiel apparaat voor iemand die ICT als communicatie kanaal ziet.

Dan de kabeltjes, een juiste internetverbinding met garanties, het kost meer omdat je er ook helemaal afhankelijk van bent. En als het dan toch mis gaat wil je niet te hoeven wachten op een oplossing, dus SLA’s in combinatie met een goede service desk.

De servers zijn duur, dat weten we. Dus kiezen we dan maar voor een ander bussiness model, van CAPEX naar OPEX nou ja, maand bedragen, en het liefst omzet afhankelijke inkoop van onze ICT. Groeit het bedrijf dan groeit de ICT mee, en bij krimp natuurlijk direct de kosten weer afbouwen.
Dan willen we natuurlijk nog flexibel kunnen werken, dit doet wat met beveiliging en stabiliteit. Altijd en overal zijn technische uitdagingen. Vraagstukken waar ervaring een must is.

Kan je nog kiezen? Kan automatisering nog gesnapt worden door gebruikers? Wij vinden het belangrijk dat jij als beslisser weet wat je moet beslissen. Dus Jip en Janneke taal, gewoon in het Nederlands.

Ben je een MKB beslisser met 8-100 medewerkers in dienst? En wil jij ook wel eens weten of jou ICT oplossing die je nu gebruikt wel zo robuust is als je denkt… Bel me dan voor een afspraak. 0321-386230. ArendJan te Velde